26 juli 2021

Lägerbrev

Nu har det skickats ut ett lägerbrev till alla som anmält sig till sommarens läger.

Har du inte fått något mejl? Hör av dig till scout@harbomissionskyrka.se

31 maj 2021

Scoutläger sommaren 2021: Äntligen!

Äntligen!

Den 11–14 augusti reser Harbos scouter till lägret Äntligen 2021
på Näset, Skräddartorp i Dalarna. Visst vill du följa
med?

• Lägeravgiften är 900 kronor om du anmäler dig och betalar före den 30 juni
  • Om du anmäler dig efter den 30 juni är lägeravgiften 1000 kronor. Sista dag att anmäla sig och betala är 11 juli.
  • Betalas på Swish 123 081 16 38 eller bg 771-1633
  • Märk betalningen med ”Äntligen 2021” och scoutens namn.
  • I lägeravgiften ingår mat och boende för fyra dagar, lägermärke samt transport till och från Skräddartorp.
  • Om lägeravgiften är för dyr eller om ni är fler scouter i familjen och behöver syskonrabatt – hör av dig till någon av ledarna så löser vi det! Alla som vill ska få åka på läger.

Bo i småtält

• För att minimera risken för smittspridning kommer vi precis som förra året att sova i egna mindre tält i stället för våra vanliga militärtält.
  • Prata gärna ihop er om tält – vid behov hjälper vi ledare till med extra tält och att fördela scouterna i tälten. Ingen ska behöva sova själv.
  • När du anmäler dig kommer du få fylla i om du har ett tält eller om du behöver hjälp med det.
  • Observera: De scouter som började i höstas kommer att få bo i militärtält med sina ledare.

Avfärd och hemkomst

• Vi reser i gemensam buss mot Skräddartorp den 11 augusti. Avfärd klockan 8.00 från Harbo missionskyrka.
  • Vi är tillbaka cirka 17.00 den 14 augusti.

Övrig information

• Mobilmottagningen på Skräddartorp är dålig.
  • Under lägret kommer vi bada, paddla, gå en lång vandring, laga mat över öppen eld och mycket mer. Välkommen!

Frågor?

• Om du undrar något kan du höra av dig till Jakob Ihfongård på 070-568 21 03/  jakob@ihfongard.se, eller Soe Ifongård på 070-630 97 37/soe@ifongard.se
  • Packlista och ytterligare information kommer på mejl till alla som anmält sig.