15 februari 2009

Årsberättelse för 2008 - Tonår*

Vi har börjat med att dela upp aktiviteterna i vår tonårs grupp mer. Vi har vissa torsdagar så kallade upptäckare, där vi har speciellt fokus på bibelstudium och undervisning. De andra torsdagarna så har vi haft en mer öppen kväll utan speciell planering, där ungdomarna har kunnat komma och gå som de velat. Vi har ställt upp lite olika spel och haft försäljning av dricka och godis. Detta med ett gott resultat, det har varit lättare för ungdomarna att ta med sina vänner på de öppna kvällarna.

Det har varit varierande deltagarantal under året, mellan 10 och 20 tonåringar.
Mattias Eriksson, SMU i Östervåla
*Tonår drivs i samarbete med SMU i Östervåla och Korskyrkan i Östervåla.

2 kommentarer:

1. vad är tonår för något? ha hört av mina kusiner Lina Ahlezon och Johannes Eriksson, Mathilda Eriksson om det.

SvaraRadera
  2. Tonår är en grupp som träffas i Östervåla missionskyrka på torsdagkvällar klockan sju för att umgås och göra olika aktiviteter tillsammans. Du får gärna komma och vara med, du kommer känna igen flera personer från Korsfest.

SvaraRadera