15 februari 2009

Årsberättelse för 2008 - Lucia

Foto: Fredrik Gustafsson
Under de fem sista veckorna innan luciadagen har en trogen grupp tjejer i åldrarna 9–13 år samlats på tisdagarna och övat in sånger till missionskyrkans lucia tillsammans med mig och Sara Larsson. Det var såväl tidigare deltagare som flera nytillkomna (och även utflyttade som kom tillbaka och gästspelade). Tjejerna var duktiga och fulla av energi. De lärde sig snabbt och ville gärna sjunga verser och på andra sätt agera i tåget.

Lucia firades på luciadagen i den nyrenoverade kyrksalen, som precis som luciatåget fick många lovord av besökarna. Vi hade anpassat möbleringen, så att så många som möjligt skulle komma nära tåget, och det var nästintill fullsatt när det var dags för vår lucia, Emilia Ahlström, och hennes 13 tärnor att gå in. Karin Johansson skötte ackompanjemanget både på flygel och trumma, och Elisabeth, Elin och Klara Gustafsson spelade för oss. När den sista tonen överröstats av applåder inbjöds till fika i församlingsvåningen.
Linda Gustafsson

2 kommentarer:

1. hej vem blir årets lucia då?
    ni har verkligen en fin hemsida,;)

SvaraRadera
  2. Det kan vi inte avslöja i förväg, då blir det ju ingen överraskning =)

Tack, tack.

SvaraRadera