23 december 2010

God jul alla SMU:are!

önskar ungdomsrådet, genom webbtomte Jakob.

18 december 2010

Julfest för Harbo missionsförsamling och dess vänner

Alla SMU:are med föräldrar och syskon är välkomna till Harbo missionsförsamlings julfest på trettondag jul, den 6 januari.
Det blir glimtar från det gångna året, sång, lekar, mat med mera. Firandet börjar klockan tolv.

Luciafirande

Lördagen den 11 december firades lucia i Harbo missionskyrka. Lucia Julia Alvind, två strutgossar, sexton tärnor och en tomtenisse deltog i tåget, och som vanligt var kyrkan fullsatt. Tre stalledrängar gjorde också gästspel. Sara Larsson spelade piano och Linda Gustafsson ledde sången.

Ännu fler bilder kan du titta på på Facebook.

03 december 2010

Nyårsfirande med Korskyrkan och SMU i Harbo och Östervåla

Välkommen på nyårsfirande med Korskyrkan och SMU i Harbo och Östervåla. Det blir tacos, glass, godis och fyverkerier.

Plats: Korskyrkan, Östervåla
Tid: 19.00 den 31 december
Pris: 100 kr
Anmälan: Sara Ahlezon 070-522 59 89 eller saraahlezon@hotmail.com, senast den 22 dec

26 november 2010

Julbad med Harboscouter

Avresa 18.00 fredag 3 dec
åter vid 22 tiden
pris för resa och bad 100 kr
föräldrar och syskon får följa med

Simma lungt!

25 november 2010

Tårttävling resultat

Segrade gjorde Ugglan 11 poäng
Tvåa Älgen 10P och trea Elefanten 9P

Alla var goda tyckte dommarna

Älgen

Ugglan

Elefanten

18 november 2010

Sjukvård och flaggtillverkning

Wilma och Madde övar framstupa viloläge under torsdagens scoutkväll. Fler bilder kommer senare.

16 november 2010

Fler bilder från Lägerekot

50 scouter och ledare från kårerna i Harbo, Tärnsjö och Östervåla träffades för att titta på bilder och minnas sommarens läger på Vässarö. Ännu fler bilder finns på Facebook.

Bildspelet från lägret kommer att dyka upp här på bloggen så småning om.

11 november 2010

Lägereko

Scouter från Våla, Tärnsjö och Harbo minns förra sommaren.

06 november 2010

Lägereko

Torsdag den 11 november klockan 18.00 så är det lägereko i Harbo missionskyrka. Det innebär att vi samlas och minns tillbaka hur bra vi hade det i somras på Vässarö. Vi kommer titta på ett bildspel, ha lägerbål och fika. Alla scouter från Harbo, Östervåla och Tärnsjö är välkomna.

Jämfört med en vanlig scoutkväll kommer vi förmodligen dra över lite på tiden, men är troligtvis klara vid 19.45-20.00.

05 november 2010

Medlemsavgift

Som ni vet slogs SMU i Harbo och Östervåla samman i början av året. Det innebär att en del saker som vi gjort på samma sätt under många år förändras, medan annat är sig likt. För den som vill fortsätta att stödja SMU:s arbete och vara med och påverka på årsmötet är det dags att betala in medlemsavgiften, om man inte gjort det redan.

Om du är 16 år eller yngre: 100 kr
Om du är över 16 år: 125 kr.
Om du hyr scoutskjorta: 50 kronor. Alla Harboscouter som fått ut en skjorta ska alltså betala 150 kronor (eller 175 kronor om de är över 16 år).

Avgiften ska betalas till pg 62 98 38-4.

28 oktober 2010

Flaggor och rop

Den här scoutkvällen som började vi göra patrullflaggor och hittade på rop till de nya patrullerna Älgen, Ugglan och Elefanten. Älgen och Ugglan fick också varsin patrulledare: Andreas och José. Vem som blir patrulledare i Elefanten avslöjas om några veckor.

Det är inte helt lätt att höra vad de ropar, men här följer tre klipp med patrullernas rop.

Patrullen Elefanten

Patrullen Älgen
Patrullen Ugglan

13 oktober 2010

Scoutspårning 14 okt

Klä dej varmt och ta med ficklampan.

12 oktober 2010

Expedition: Harbo

Sara vispar grädde för hand för att inte störa dragspelarna.
Tonår besökte Harbo och gick på tipspromenad, spelade biljard, fussball och air hockey samt åt kladdkaka. Fler bilder finns på Facebook.

10 oktober 2010

Patrullindelning

Soe presenterar patrullsymbolerna.
 Mathilda och Sandra.
 Patrull Elefanten: Tina, Emelie, Hugo och Linus.
 Patrull Älgen: Jesper, Andreas, Jenny, Mathilda och Sandra
 Patrull Ugglan: Madde, Jonny, Tilda och José.
 Patrull Ugglan redo för nästa utmaning.
 Patrull Älgen med sex fötter och en hand.
 Patrull Elefanten.

Fler bilder finns som vanligt på Facebook.

07 oktober 2010

Älgen

Elefanten

Ugglan

Fötter o händer

04 oktober 2010

Patruller

På torsdag startar vi nya patruller:
Älgen, Elefanten och Ugglan
Vilken blir din?
Vi ska elda också, så kläder för att vara ute.

30 september 2010

Höstterminen för scout

Nu finns det ett program för resten av höstens scoutkvällar. Du hittar det här till höger på sajten. Välkommen!

Knopar